Czy masz wrażenie, że pomimo ogromnej pracy związanej ze studiami lub pracą, wiedza, którą zdobywasz „zniknęła” gdzieś w Twojej głowie? A może nie jesteś zadowolony z efektów pracy, której poświęcasz tyle czasu? Jeśli przynajmniej jedno z powyższych pytań dotyczy Ciebie, to czas, abyś był produktywny i produktywny. Doradzamy, co zrobić, aby efektywniej pracować i uczyć się.
Zapamiętywanie ogromnej ilości wiedzy lub praca przez długie godziny to ważna sprawa. Zwłaszcza jeśli w najbliższym czasie czeka nas ważny egzamin lub prezentacja… Aby ułatwić opanowanie tak dużej ilości informacji, konieczne jest podzielenie całości na kilka części. Nie popełnij błędu!!! Fakt, że dziennie możesz przeczytać 200 stron podręczników lub całe dane, nie sprawi, że szybko zapamiętasz ich treść. Co gorsza, przy takiej ilości materiału prawdopodobnie nie będziesz pamiętał nawet jednej piątej tego, co przeczytałeś. To dlatego, że jest zbyt wiele rzeczy naraz. Dlatego podziel swoje notatki na sekcje i zrób sobie przerwę, Twój mózg potrzebuje czasu, aby przetworzyć nowe informacje i je zapamiętać. Jeśli będziemy chcieli zrobić za dużo w za mało, nasza nowa wiedza wyparuje jak woda na Saharze. Najlepiej zrobić sobie 10-minutową przerwę w pracy lub nauce. Nasz umysł będzie miał czas na zapamiętanie nowej ilości wiedzy, a ciało trochę odpocznie.
Ruch to podstawa!
Należy również pamiętać, że w procesie nauki i stresu w pracy musimy zapewnić mózgowi odpowiednią ilość świeżego powietrza. Nic tak nie dostarcza tlenu do głowy, jak ćwiczenia. Jednak zgodnie z badaniem nie należy go przyjmować przed upływem około 4 godzin po zakończeniu badania. Jest to najprawdopodobniej umiejętność utrwalania zdobytej wiedzy. Należy pamiętać, że zmęczenie po ćwiczeniach na siłowni lub bieganiu nie wpływa negatywnie na pamięć i zdolność uczenia się. Jeśli czujemy, że nie jest to zbyt duży wysiłek fizyczny, wyjdźmy na zewnątrz, chociaż na krótki spacer. Najlepiej wybrać drogę z dala od tłumów i gwaru wielkiego miasta. Obcowanie z naturą pozwoli nam się wyciszyć i nabrać sił w życiu. A jest to szczególnie ważne, jeśli spędzasz wiele godzin przy biurku.
Dobra praca jest produktywna
Nie musimy długo pracować, aby osiągnąć nasze cele. Najważniejsza jest skuteczność, to klucz do sukcesu. Pierwszym krokiem do efektywnej organizacji pracy jest stworzenie listy rzeczy do zrobienia. W zasadzie pamiętamy o wykonaniu wszystkich zadań. Jednak wśród wielu obowiązków łatwo o czymś zapomnieć. Z drugiej strony pamiętaj o zdrowym rozsądku przygotowując listę rzeczy do zrobienia. Doba ma tylko 24 godziny, a dodanie zbyt wielu zadań do listy nie wydłuży dnia. Bardzo długa lista list kontrolnych może być frustrująca i frustrująca. W związku z tym uzyskamy efekt odwrotny do tego oczekiwania.
Wielu specjalistów od zarządzania zgadza się, że dzień pracy powinien zaczynać się od najtrudniejszych zadań. Po pierwsze dlatego, że powodują największy stres dla pracowników. Po drugie, masz wystarczająco dużo energii na początku dnia pracy, co znacznie ułatwia wykonywanie pracy. Ponadto dobrym pomysłem jest zajęcie się najpierw rzeczami, które Cię stresują, abyś mógł pracować ze spokojem przez resztę dnia.
Nie wolno nam zapominać, że każdy sukces, choćby najmniejszy, motywuje nas do działania. Kiedy więc „testujemy” to najtrudniejsze zadanie, czujemy przypływ energii. I sprawi, że będziemy znacznie bardziej produktywni. Dlatego nagradzajmy się małymi sukcesami. Nie zostańmy naszymi najostrzejszymi krytykami…